Hur tillgodoser olika städers hemsidor företagens informationsbehov vid nyetableringar?

1684 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
I en ny tidsanda med fler öppna gränser mellan olika geografiska handelsområden har rörelsefriheten för mäniskor och företag ökat. Städernas folkmängd har vuxit med människors förflyttning från glesbygd till stad. Städernas resurser har samtidigt fått ökad betydelse för företagsetablering. I denna globaliseringsprocess konkurrerar städerna om företag som söker nya platser att etablera sig på. För att ha framgång måste städerna marknadsföra sig väl och tillgodose företagens behov av nyttig information. Företagen som skall välja plats att lokalisera sin verksamhet på bör finna incitament som blir avgörande i deras beslut. Internet har skapat nya möjligheter för städer och företag att kommunicera i företagsetableringsprocessen. Kan Internet vara ett instrument för att hitta en ny plats att lokalisera sin verksamhet på? I denna undersökning har jag först undersökt vilka faktorer som företagen anser vara viktigast i platslokaliseringsprocessen. Man skiljer på hårda och mjuka faktorer, där de hårda kan beskrivas som kvantitativa och de mjuka som kvalitativa. Exempel på hårda faktorer är kommunikationsnät (e-nät), flyg och tåg - förbindelser, trafik och vägar, platsens skatter och bidragssystem. Exempel på mjuka faktorer är kompetent arbetskraft, framtida stadsplaner, stadens mål och visioner. I min uppsats har jag med hjälp av intervjuer och enkätundersökningar försökt att finna de åtta faktorer som anses vara de mest betydande i etableringsprocessen De mjuka faktorerna ansågs vara av större betydelse än de hårda. Med dessa resultat som underlag undersökte jag hur företag bedömer städers förmåga att marknadsföra sig via sin hemsida. Respondenterna betygsatte hur de åtta viktigaste faktorerna presenterades och betygsatte därefter städernas hemsida. Därefter rangordnades städerna...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Hur tillgodoser olika städers hemsidor företagens informationsbehov vid nyetableringar?

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Hur tillgodoser olika städers hemsidor företagens informationsbehov vid nyetableringar?
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=33680 [2024-05-01]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×