Talk the talk and walk the walk? -A study of the dissonance between the consumersâ?? attitudes and actual behaviour towards local produce-

737 visningar
uppladdat: 2008-06-03
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
A debate on environmental issues and food safety has been ongoing in Sweden and it is suggested that consumers' are seeking local produce instead of global and exotic foods. Moreover, studies show that the consumers?? positive attitude towards local produce does not reflect their actions. The purpose with this thesis is to contribute to a better understanding of the dissonance between the consumer??s attitudes and actual behaviour towards local produce. More specifically, we will do this by provide an understanding of consumers?? underlying beliefs and motivations. We have collected our empirical data through a study based on interviews and observations in two retail stores in Lund, Hemköp and ICA Malmborgs. Our findings have been described through the Theory of Planned Behaviour and by theories of Consumer Behaviour, foremost the consumers' decision-making. Moreover, high prices has in prior studies been emphasised as the main barrier towards purchasing local produce. Our study however, does not strongly support these findings. We have identified the lack of information as the main obstacle for not acting in accordance to the overall positive attitude. We have also acknowledged that the underlying beliefs and moti...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Talk the talk and walk the walk? -A study of the dissonance between the consumersâ?? attitudes and actual behaviour towards local produce-

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-06-03]   Talk the talk and walk the walk? -A study of the dissonance between the consumersâ?? attitudes and actual behaviour towards local produce-
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=33860 [2024-05-06]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×