I dagens moderna tjänsteföretag har kunskap och intern marknadsföring blivit allt mer relevant i syfte att förbättra företagets lönsamhet. Humankapitalet är en kritisk resurs i tjänsteföretag. Vi har därför valt att undersöka detta ämne med fokus på personalmotivation och belöning. Det finns många olika alternativ på hur detta interna arbete kan utföras, varpå vi har valt att redogöra för några av dem. Teorierna som använts har bland annat förklarat den strategiska ledningens roll, samt innebörden av företagskultur, kommunikation och medarbetarnas värderingar. Genom detta har ett strategiskt verktyg skapats för att sedan kunna ta oss an begreppen personalmotivation och belöningssystem. Dessa utgör uppsatsens centrala punkt. Utifrån begreppen har undersökningar, samt rekommendationer kunnat göras för att slutligen komma fram till hur den interna marknaden i tjänsteföretag kan vårdas och förbättras. Detta är även grunden för en effektivare extern marknadsföring. För att kunna bekräfta syftet med uppsatsen har vi applicerat det strategiska verktyget på ett faktiskt företag i form av en bankverksamhet. I vårt resultat har vi kommit fram till att ledning och medarbetare har relativt olika syn på motivation och belöningssystem. Ytterligare slutsatser har varit att bättre ledarskap, bättre motivation, bättre belöningssystem är faktorer som alla påverkar ett bättre resultat för företagen. Vi har också kunnat konstatera att den interna marknadsföringen är en ständigt pågående process, där alla anställda har en lika stor funktion i att gemensamt nå företagets mål.

2819 visningar
uppladdat: 2006-09-05
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
I dagens moderna tjänsteföretag har kunskap och intern marknadsföring blivit allt mer relevant i syfte att förbättra företagets lönsamhet. Humankapitalet är en kritisk resurs i tjänsteföretag. Vi har därför valt att undersöka detta ämne med fokus på personalmotivation och belöning. Det finns många olika alternativ på hur detta interna arbete kan utföras, varpå vi har valt att redogöra för några av dem. Teorierna som använts har bland annat förklarat den strategiska ledningens roll, samt innebörden av företagskultur, kommunikation och medarbetarnas värderingar. Genom detta har ett strategiskt verktyg skapats för att sedan kunna ta oss an begreppen personalmotivation och belöningssystem. Dessa utgör uppsatsens centrala punkt. Utifrån begreppen har undersökningar, samt rekommendationer kunnat göras för att slutligen komma fram till hur den interna marknaden i tjänsteföretag kan vårdas och förbättras. Detta är även grunden för en effektivare extern marknadsföring. För att kunna bekräfta syftet med uppsatsen har vi applicerat det strategiska verktyget på ett faktiskt företag i form av en bankverksamhet. I vårt resultat har vi kommit fram till att ledning och medarbetare har relativt olika syn på motivation och belöningssystem. Ytterligare slutsatser har varit att bättre ledarskap, bättre motivation, bättre belöningssystem är faktorer som alla påverkar ett bättre resultat för företagen. Vi har också kunnat ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: I dagens moderna tjänsteföretag har kunskap och intern marknadsföring blivit allt mer relevant i syfte att förbättra företagets lönsamhet. Humankapitalet är en kritisk resurs i tjänsteföretag. Vi har därför valt att undersöka detta ämne med fokus på personalmotivation och belöning. Det finns många olika alternativ på hur detta interna arbete kan utföras, varpå vi har valt att redogöra för några av dem. Teorierna som använts har bland annat förklarat den strategiska ledningens roll, samt innebörden av företagskultur, kommunikation och medarbetarnas värderingar. Genom detta har ett strategiskt verktyg skapats för att sedan kunna ta oss an begreppen personalmotivation och belöningssystem. Dessa utgör uppsatsens centrala punkt. Utifrån begreppen har undersökningar, samt rekommendationer kunnat göras för att slutligen komma fram till hur den interna marknaden i tjänsteföretag kan vårdas och förbättras. Detta är även grunden för en effektivare extern marknadsföring. För att kunna bekräfta syftet med uppsatsen har vi applicerat det strategiska verktyget på ett faktiskt företag i form av en bankverksamhet. I vårt resultat har vi kommit fram till att ledning och medarbetare har relativt olika syn på motivation och belöningssystem. Ytterligare slutsatser har varit att bättre ledarskap, bättre motivation, bättre belöningssystem är faktorer som alla påverkar ett bättre resultat för företagen. Vi har också kunnat konstatera att den interna marknadsföringen är en ständigt pågående process, där alla anställda har en lika stor funktion i att gemensamt nå företagets mål.

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-09-05]   I dagens moderna tjänsteföretag har kunskap och intern marknadsföring blivit allt mer relevant i syfte att förbättra företagets lönsamhet. Humankapitalet är en kritisk resurs i tjänsteföretag. Vi har därför valt att undersöka detta ämne med fokus på personalmotivation och belöning. Det finns många olika alternativ på hur detta interna arbete kan utföras, varpå vi har valt att redogöra för några av dem. Teorierna som använts har bland annat förklarat den strategiska ledningens roll, samt innebörden av företagskultur, kommunikation och medarbetarnas värderingar. Genom detta har ett strategiskt verktyg skapats för att sedan kunna ta oss an begreppen personalmotivation och belöningssystem. Dessa utgör uppsatsens centrala punkt. Utifrån begreppen har undersökningar, samt rekommendationer kunnat göras för att slutligen komma fram till hur den interna marknaden i tjänsteföretag kan vårdas och förbättras. Detta är även grunden för en effektivare extern marknadsföring. För att kunna bekräfta syftet med uppsatsen har vi applicerat det strategiska verktyget på ett faktiskt företag i form av en bankverksamhet. I vårt resultat har vi kommit fram till att ledning och medarbetare har relativt olika syn på motivation och belöningssystem. Ytterligare slutsatser har varit att bättre ledarskap, bättre motivation, bättre belöningssystem är faktorer som alla påverkar ett bättre resultat för företagen. Vi har också kunnat konstatera att den interna marknadsföringen är en ständigt pågående process, där alla anställda har en lika stor funktion i att gemensamt nå företagets mål.
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=34363 [2024-05-03]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×