Kundnytta med inköpsportal via internet

674 visningar
uppladdat: 2001-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Detta examensarbete är en undersökande uppsats vars syfte har varit att utreda vad kundnyttan blir med att använda ett webbaserat system i jämförelse med traditionella inköpsstrategier, som via brev, fax eller telefon? Blir det bättre, och vad blir i så fall vinsten av det hela? Allt sett från användarens (kundens) perspektiv. Eftersom möjligheten till webborder numera får betraktas som det normala så krävs ytterligare möjligheter för att konceptet skall bli riktigt intressant för inköparen. Dessa möjligheter som i större utsträckning saknas i befintliga system är en utbyggnad som möjliggör en rationellare förrådshantering. Detta skulle kunna lösas med någon form av förrådsportal för hantering av inköp och administrering av företagens okritiska produkter (förbrukningsartiklar etc.) Arbetet gick också ut på att ta reda på om inköp av okritiska produkter skiljer sig från inköpsrutinerna för andra produkter, samt om det finns ett intresse för sådan hantering över internet, som skulle underlätta förrådshanteringen. Slutsatsen jag drog av denna uppsats är att internettekniken är ett effektivt verktyg och hjälpmedel för att bygga upp goda kundrelationer. Möjligheten till individanpassning är mycket större jämfört med tidigare, då internet inte fanns. Genom att skapa system med inloggning på individnivå, kan man anpassa prisinformation, specialerbjudande och annan information till just den som använder systemet. Detta höjer kvaliteten på relationen mellan kunden och leverantören avsevärt. När det gäller förrådshantering via internet, blev min slutsats för det första att konceptet i sig inte innehåller några revolutionerande lösningar. problemen är för kunden/användaren inte av någon större betyd...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Kundnytta med inköpsportal via internet

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2001-01-01]   Kundnytta med inköpsportal via internet
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=34731 [2024-05-04]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×