Distriktssköterskors dokumentation i omvårdnadsjournal vid telefonrådgivning.

1846 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Syftet med studien var att beskriva vad distriktssköterskor dokumenterar i samband med telefonrådgivning för att kunna utveckla distriktssköterskors omvårdnadsdokumentation vid telefonrådgivningssituationer. Författarna har granskat totalt 50 patientjournaler. Granskningsdokumentet som använts är hämtat ur ”Lokal anvisning för Hälso- och sjukvården i Södra Älvsborg”. Den omfattar granskning av journalföring, bedömning och planering, genomförande, individuell omvårdnad och den vårdsökandes delaktighet och information, undervisning och överenskommelse. Urvalet var stratifierat, de fem första och de fem sista telefonrådgivningarna de fem första dagarna i juli månad 2006, för att undvika att granska enbart en distriktssköterskans dokumentation. Resultatet av granskningen visar på bristande dokumentation i omvårdnadsjournalen i samband med telefonrådgivning inom samtliga granskningsområden t ex så saknas dokumentation om den vårdsökandes aktuella behov. Det kan leda till att patientsäkerheten försämras. Författarnas slutsats är att distriktssköterskor som arbetar med telefonrådgivning har behov av utbildning...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Distriktssköterskors dokumentation i omvårdnadsjournal vid telefonrådgivning.

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Distriktssköterskors dokumentation i omvårdnadsjournal vid telefonrådgivning.
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=35247 [2024-05-03]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×