Reklamstrategier i livsmedelsbranschen: en fallstudie av ett livsmedelsföretag

1635 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Reklam används av många företag för att kommunicera specifika meddelanden till konsumenter. I dagens samhälle finns ett överflöd av information och meddelanden som vill fånga konsumentens uppmärksamhet. Detta leder till att planeringen av ett företags reklam blivit mer komplex. För att kunna konkurrera och fånga konsumentens uppmärksamhet på marknaden krävs en bra och utvecklad reklamstrategi. Två viktiga delar i reklamstrategin är att identifiera målen som ska uppnås med hjälp av reklamen och att välja ut specifika målgrupper till vilken en reklamkampanj skall rikta sig. Andra viktiga delar är att utforma ett effektivt budskap för att fånga konsumentens uppmärksamhet, välja media i vilket reklamen skall presenteras och till sista att utvärdera reklamen för att se om reklamkampanjen kommunicerar på ett önskvärt sätt. Syftet med denna uppsats var att belysa hur reklamstrategin ser ut i livsmedelsbranschen. För att kunna besvara syftet utformade vi delsyften. Dessa delsyften var att beskriva branschens reklammål och målgruppsindelning. Vi har även som delsyfte att se hur reklambudskap utformas, i vilka media reklamen presenteras och hur reklamen utvärderas. För att finna svar genomfördes en fallstudie på ett företag som tillverkar och säljer livsmedelsvaror. Vi gjorde en personlig intervju med vice VD på företaget. Efter att företaget avslutat sitt samarbete med en reklambyrå utformar de idag reklamen själv. Resultatet av det är att företaget inte har nå...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Reklamstrategier i livsmedelsbranschen: en fallstudie av ett livsmedelsföretag

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Reklamstrategier i livsmedelsbranschen: en fallstudie av ett livsmedelsföretag
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=35761 [2024-05-15]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×