The construction of a Haptic application in a Virtual Environment as a post-Stroke arm Rehabilitation exercise

1284 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
This thesis describes a six-month project based on stroke rehabilitation and involves designing with medical doctors, a physiotherapist and an occupational therapist, prototyping and evaluating with both stroke patients and other users. Our project involves the construction of a rehabilitation exercise system, based on virtual environments (VE) and haptics, designed for stroke patients. Our system uses a commercially available haptic device called the PHANTOM Omni, which has the possibility of being used as a rehabilitation tool to interact with virtual environments. The PHANTOM Omni is used in combination with our own developed software based on the platform H3D API. Our goal is to construct an application which will motivate the stroke patient to start using their arm again.We give a review of the different aspects of stroke, rehabilitation, VE and haptics and how these have previously been combined. We describe our findings from our literature studies and from informal interviews with medical personnel. From these conclusions we attempt to take the research area further by suggesting and evaluating designs of different games/genres that can be used with the PHANTOM Omni as possible haptic exercises for post-stroke arm rehabilitation. We then present two different implementations to show how haptic games can be constructed. We mainly focus on an application we built, a game, using an iterative design process based on studies conducted during the project, called "The Labyrinth". The game is used to show many of the different aspects that have to be taken into account when designing haptic games for stroke patients. From a study with three stroke patients we have seen that "The Labyrinth" has the potential of being a stimulating, encouraging and fun exercise complement to the traditional rehabilitation. Through the design process ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The construction of a Haptic application in a Virtual Environment as a post-Stroke arm Rehabilitation exercise

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   The construction of a Haptic application in a Virtual Environment as a post-Stroke arm Rehabilitation exercise
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=35975 [2024-05-01]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×