Effektivisering av fastighets- och serviceföretag med modern mobil teknik

1131 visningar
uppladdat: 2001-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
IsMobile har utvecklat ett Internetbaserat verksamhetsstöd för företag med mobil personal inom fältservice (produktlinje Blå CoordinatorTM). Blå CoordinatorTM kombinerar, stöd för uppdragshantering, avancerad optimeringsteknik och den senaste mobila teknologin. Syftet har varit att studera hur mobil teknologi och mobilt verksamhetsstöd som Blå CoordinatorTM kan effektivisera uppdragshanteringen i drifts och serviceorganisationer/företag. Totalt har fem företag/organisationer granskats:
  • Piteå Kommun
  • Hellmans Rör/NVS AB
  • Rikspolisstyrelsen
  • Riksbyggen
  • Skellefteå Kraft
Slutsatser angående hur ett sådant system skulle kunna förbättra verksamheten är baserat på litteraturstudier, kvalitativa bedömningar, intervjuer och analys av verksamheten. I Piteå kommun har vi studerat hur Blå CoordinatorTM har underlättat verksamheten för arbetsfördelare och mobil personal vid Strömbacka. Redovisningen av fastighets- och verksamhetsuppdragen för realtidsplaneringen vid Strömbacka, har resulterat i att körtiden har minskat, bättre kundnytta och att ledtiderna har förkortats då uppdragen utförs snabbare. De i rapporten granskade företag/organisationer som inte har ett Internetbaserat mobilt verksamhetsstöd för uppdragshantering använder idag traditionell pappershantering eller radio kommunikation för att tilldela arbetsorder till sin mobila personal. Samtliga intervjuade företag/organisationer uppvisar ett stort intresse och anger flera olika skäl för att införa den nya teknologin. Hellmans Rör anger kortare ledtider, säkrare hantering av arbetsorder samt förenklad kundkontakt som skäl. Riksbyggen anser att ett tidigt införande av ett mobilt verksamhetsstöd ger konkurrensfördelar. Rikspolisstyrelsen anser att den tysta kommunikationen som inte är avlyssningsbar är den största fördelen för deras verksamhet. För Skellefteå Kraft med ett relativt stort geografisk elnätsområde anges att den geografiska positioneringen, karthantering och lokalisering av kunder samt transformatorstationer som den största fördelen med systemet. Väldig f...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Effektivisering av fastighets- och serviceföretag med modern mobil teknik

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2001-01-01]   Effektivisering av fastighets- och serviceföretag med modern mobil teknik
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=37548 [2024-05-05]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×