Policy to promote the production and use of bio-fuels to meet the energy challenge in the transport sector of developed countries : a case study of Sweden

715 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Increasing evidence of anthropogenic induced global warming calls for more effective policies to regulate levels of greenhouse gases emitted to the atmosphere. The transport sector is one of the sectors contributing the most to annual carbon emissions due to large dependency on fossil fuels. Since fossil fuels are non-renewable and becoming increasingly scarce, significant uncertainties regarding supply and prices are prevailing and affecting the global economy. As a response to climate change and the oil dependent transport sector, policies are developed to facilitate the introduction of renewable biofuels as a substitute to fossil fuels. Despite the potential to substitute fossil fuels and reduce climate impacts, biofuels have not yet been widely adopted on the fuel market. The aim of this study is to recommend effective policies to promote the production and use of biofuels in order to aid the development towards a less carbon dependent transport sector in Sweden. A case study has been utilised where multiple methods have been employed to elicit data from multiple sources. The analysis showed that the main drivers in Sweden to biofuel policy development are energy autonomy, climate changes, scarce fossil reserves and a strong technological development and excess amounts of biomass and waste products suitable for biofuel production. Obstacles to successful, sustainable biofuel expansion are complex, inconsistent policies which reduce opportunities for economically and environmentally efficient implementation of biofuels and also present new possibilities for future biofuel dependency situations. Recommendations drawn from the study are the implementation of general and flexible policy measures, so the market forces can direct the biofuel development towards a flexible, but still robust, future. The main finding derived from this study is that fuel substitution is ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Policy to promote the production and use of bio-fuels to meet the energy challenge in the transport sector of developed countries : a case study of Sweden

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Policy to promote the production and use of bio-fuels to meet the energy challenge in the transport sector of developed countries : a case study of Sweden
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=37580 [2024-05-04]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×