Changes in the coffee culture - opportunities for multinationals coffee shops?

671 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The Swedish coffee culture is changing and bringing new business opportunities for multinational coffee shops. Our purpose with this dissertation was to describe the Swedish coffee culture and its changes. We wanted to increase our knowledge about how these changes can make Sweden a more attractive country for coffee shops, like Starbucks, wanting to establish in Sweden. We choose to use a qualitative method with an abductive approach. To gather the primary data we interviewed one barista and sent questionnaires to staff at different big coffee shops in Sweden. The interview questions were made out of five categories of describing culture by Rugman and Hodgetts. These answers and a multiple of articles helped us to describe the coffee culture and the changes. In the conclusion several benefits for coffee shops were identified from the cultural changes. Among the benefits we could see more knowledgeable and demanding customers. We could also distinguish a market with competing coffee shops and supporting industries well adapted to provide material needed to make the coffee. The benefits that the changes in the coffee culture bring are multiple and we see a coffee culture highly adapted to the new trend. This dissertation can be useful for foreign coffee shops to gain knowledge about the Swedish coffee market and its culture. New markets are opening through cultural changes, s...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Changes in the coffee culture - opportunities for multinationals coffee shops?

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Changes in the coffee culture - opportunities for multinationals coffee shops?
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=37919 [2024-05-04]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×