Målöverensstämmelse i tjänsteföretag: fallstudie på Comfort Hotel Max

1386 visningar
uppladdat: 2004-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Tjänster är fundamentalt annorlunda än varor. Tjänster är immateriella, och kan inte lagras. Tjänster konsumeras och produceras samtidigt i sanningens ögonblick med kunden som medproducent. När den tekniska kvaliteten som erbjuds av tjänsteföretag är likvärdig mellan företag i samma bransch, får den funktionella kvaliteten större betydelse för kundens val av tjänsteutövare. Det här förhållandet är utmärkande för företag i hotellbranschen, där byggandet av kundlojalitet är viktigt. Då forskning visar att personalens värderingar och agerande i tjänsteföretag påverkar kundens kvalitetsupplevelser kan hotellanställda utgöra en källa till konkurrensfördelar för tjänsteföretag. Genom att arbeta med lämpliga styrverktyg kan ledningen skapa förutsättningar för att motivera och engagera medarbetarna till ett agerande som är i linje med organisationens övergripande mål. Syftet med det här arbetet är att dels identifiera vad som påverkar målöverensstämmelsen i tjänsteföretag, och dels att skapa förståelse för hur de identifierade faktorerna påverkar målöverensstämmelsen i tjänsteföretag. En fallstudie har genomförts på ett hotell i Luleå, och personliga intervjuer har hållits med vd, hotellchef, och personal. Organisationsmål, målstyrning, formella och informella styrmedel presenteras som tänkbara påverkansfaktorer för att få medarbetarna att agera för organisationens bästa och mot uppfyllandet av organisationens mål. Undersö...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Målöverensstämmelse i tjänsteföretag: fallstudie på Comfort Hotel Max

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2004-01-01]   Målöverensstämmelse i tjänsteföretag: fallstudie på Comfort Hotel Max
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=38351 [2024-04-28]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×