Den förändrade mediemarknaden : -En ny verklighet för alla annonsörer?

826 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
På den svenska mediemarkanden har det skett förändringar, vilket resulterat i att konsumenters medievanor fragmenterats. Trots att antalet medier ökat så har den sammanlagda tiden som en person spenderar med de olika medierna inte tilltagit. Samtidigt som en individ ser på Tv, kan denne lyssna på radio och/eller chatta på Internet. Ovanstående faktorer tillsammans med ny teknik som möjliggör bortfiltrering av reklam, har lett till att dagens konsumenter erhållit ökad kontroll över vilka reklambudskap de väljer att ta del av. Följaktligen har konkurrensen om konsumenternas uppmärksamhet stigit och idag gäller det för företag att finna nya vägar för att målgruppen skall uppmärksamma just deras produkter. Ett sätt att göra det är att, via interaktiva medier, få konsumenter att själva vilja söka upp mer information om företagens erbjudanden. Frågan är dock om interaktiva medier är effektiva kommunikationskanaler för alla produktkategorier. Genom samtal med både mediebyråer och företag, undersöker vi i denna magisteruppsats om företag som säljer produkter som karaktäriseras av ett lågt engagemang kan använda sig av interaktiva medier för att effektivisera sin marknadsföring. För att få ett mer välgrundat resultat, har vi även studerat tre företags hemsidor. Med stöd från teorier och med empirin som underlag har vi kommit fram till att för att interaktiva medier skall kunna bidra till en effektivare marknadsföring av lågengagerade produkter, bör dessa företag inte exkludera massmedierna i sin mediemix utan genom dessa hänvisa till de ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Den förändrade mediemarknaden : -En ny verklighet för alla annonsörer?

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   Den förändrade mediemarknaden : -En ny verklighet för alla annonsörer?
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=39374 [2024-05-07]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×