Video Games – a Source of Knowledge? - an investigation amongst youths about their thoughts on their video gaming habits

707 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
This research is based on the following research question: What are the pupils’ thoughts about their gaming habits and possible learning situations in connection with their gaming? The study is based on literature on the subject and on two interviews with five youths who are between sixteen and seventeen years of age. The conclusions that can be drawn from my research question are: - Learning could take place in different domains and be put into different contexts. Hence, language learnt from playing video games, could be applied on domains outside of the game, i.e. implicit learning in terms of using a foreign language when communicating with other players can become tacit knowledge that the learner can apply on settings outside of the game. Also, social skills learnt from the structure of a game like World of Warcraft can be used in a formal educational setting. As a video game is multimodal in its nature there are benefits from also using other multimodal material in formal education, as many of the pupils are familiar and used to the same sort of text. - There are also problems connected to informal learning. The informants in this study describe how their interest in video games often clashes with their formal education. Another aspect is of course how the quality of the content learnt within an informal setting is being supervised, in contrast to how the formal education works with a trained teacher and a set curriculum that carefully explains how the learning should become available for the learner. Finally, one of the inf...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Video Games – a Source of Knowledge? - an investigation amongst youths about their thoughts on their video gaming habits

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Video Games – a Source of Knowledge? - an investigation amongst youths about their thoughts on their video gaming habits
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=39422 [2024-05-02]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×