The influence of international franchising on corporate culture: a case study of Max Hamburgerrestauranger AB

1270 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Today's business environment is undergoing a fundamental transformation as the result of globalization. In this constantly changing new world, it is important for companies to understand the behavioral role of management and organizations. The main challenge for global companies are to develop managers that are capable of working across cultures and who are competent in international business. Franchising is today a widespread entry mode and has become a cornerstone for companies who want to expand into foreign countries. It also helps companies to adapt to different cultures and business regulations. There are many advantages with franchising as an entry mode, such as the ability to expand the company rapidly and the spreading of risks and costs across the network. Although franchising is a popular market entry strategy for international companies, the research community has only recently begun to examine franchising within the context of internationalization. Research on international franchising has been dominated by studies on how companies, that have built domestic franchising business, bring their tried and tested franchising concept into the global market. A corporate culture is the personality of a franchise's business and is reflected in its image, services and values. Culture is about how a franchise's members act and interact and the right culture may create an environment that each individual within the company supports. One issue for the franchisor is to choose the right franchisee that will adopt the franchisors wide perspective and maintain the objectives. The relationship between the franchisor and the franchisee is what makes international franchising a unique form of business, and it also provides a strategic advantage over comp...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The influence of international franchising on corporate culture: a case study of Max Hamburgerrestauranger AB

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   The influence of international franchising on corporate culture: a case study of Max Hamburgerrestauranger AB
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=39451 [2024-06-02]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×