Redesign and optimisation of track assembly

738 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
This Masters Thesis has been performed at Futuris Automotive in Adelaide, Australia. Futuris Automotive designs and manufactures automotive interior solutions. The purpose of this project is to make a recommendation to Futuris Automotive of how the tracks should be assembled at the plant in Edinburgh Park. The track is the steel frame that the front seat cushion rests on and that allows the seat to go back and forth. The aim of the project is to design a Track Assembly area with high labour efficiency, minimum storages and without need of forklifts. The work environment must be safe and ergonomic. The current way of assembling tracks at the plant in Edinburgh Park requires large storages because of the batch building manufacturing principle. This leads to high stockholding costs and long lead times and requires a lot of floor space. The production does not run in a smooth continuos flow because of all the out-of-cycle work that the operators need to do, including running three different sub-assembly stations and change over material racks. The result of the project is that the tracks should be produced in sequence, in the same order that they are used. This solution gives the smallest buffers, shortest lead times and needs no additional equipment. It requires little floor space and allows for good material handling. The weaknesses of the solution, quality and reliability, are handled with quality assurances and a buffer of finished tracks. No forklift is needed, the material is transported with tuggers from the Distribution Centre in sequence. The floor space needed is decreased with 250 square metres compared to the present situation. 1.5 operator less is needed per shift, the stockholding cost is reduced with 22,500 Australian dollars yearly and the lead time through the system is lowered from todays 18-45 hours, depending on track type, to about six hours. A trial of producing tracks in sequence was conducted which did not show any unexpected pro...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Redesign and optimisation of track assembly

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Redesign and optimisation of track assembly
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=39621 [2024-05-06]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×