Towards Better Schools in Iceland. A divice for Evaluating School Activity in Iceland

839 visningar
uppladdat: 2006-04-25
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
In this research project, that was carried out in Iceland, an attempt is made to construct and develop a questionnaire administrators can use as a “device” to shed light on and evaluate certain aspects of the administration in their school. The research is based upon a quantitative method that was chosen in order to secure a maximally objective approach of those who carry out the evaluation. The enactment of the Compulsory School Act from 1995 significantly increased the independence of principals. Likewise, the wage agreements 2001-2004 and 2004-2007 extended the scope of administration within the schools. The Act granted principals the warranty and opportunity to enhance the uptrend in school activity. This thesis is part of that uptrend. Theories and concepts put forth and developed by Bert Stålhammar and Tomas J. Sergiovanni concerning the role of the principal were a point of reference in the choice of questions in the questionnaire. Four schools were chosen to participate in the research. All the principals answered the questionnaire, one female and three males. The total number of respondents among the teachers of the four schools was 103. The methodology used to verify the reliability of the questionnaire is a statistically reliable measure and an effective instrument to gather extensive information and with the aid of statistics and a good software program it is easy to present it in an explicit manner. The information contained in this thesis may be used in various ways, e.g. the direct statistical findings of the questions and the comparison of the findings for teachers and the principal (frequency tables, cf. the report of the schools). But it may also be viewed as a manual for those who intend to pose this questionnaire in their school or another comparable one and how the findings of such a questionnaire should be read and interpreted. Principals of other schools do not need to carry out the factor analysis but can utilize the findings of this survey, i.e. the 25 questio...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Towards Better Schools in Iceland. A divice for Evaluating School Activity in Iceland

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-04-25]   Towards Better Schools in Iceland. A divice for Evaluating School Activity in Iceland
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=39757 [2024-05-05]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×