Innovating Customer Value : A study in creating uncontested market space

965 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
A number of new companies are rapidly becoming successful in established markets, or are creating new markets for themselves where there is little or no competition. Their services and products seem to knockout their competition by offering significantly higher value compared to older products. The main purpose of this thesis is to choose a few fast-growing consumer focused companies, and study their business models’ comparative customer value, value creation and viral marketing components in relation to existing theory in the field. The thesis is a qualitative investigation, based on case studies, using an abductive approach. Important theories include Richard Normann’s ecogenesis, prime movers, and the concept of bundling/rebundling; W Chan Kim & R Mauborgne’s ”Blue Ocean Strategy”; J. P Womack & Jones D. T‘s “Lean Consumption”, and Malcolm Gladwell’s “Tipping point”. The four case studies are based on eBay, Google, Ryanair and Skype, all sharing similarities in terms of market-creation (or being a prime mover in an existing market), extraordinary success and market penetration. The most important conclusion is that all four companies have created their own markets, an ecogenesis, instead of fighting head-on with competitors. Furthermore, they all bear resemblance with the emerging theories of “Lean Consumption”, giving the customer what they want, where they want it and when they want it. In order to exploit new opportunities, one must find a business model that creates maximum “customer value” at an attractive price level (“value innovation”). The strength of the customer value in the service or product offering will decide whether a “tipping point” is reached and thereby how fast ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Innovating Customer Value : A study in creating uncontested market space

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   Innovating Customer Value : A study in creating uncontested market space
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=39772 [2024-05-18]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×