A study of marketing managers' perceptions of the Internet's impact on marketing in Iran

1127 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Supported by an ever-increasing body of literature, it is clear that the Internet has the potential to have a profound effect on marketing. While the opportunities afforded by this phenomenon seem readily apparent, there is still much debate and speculation on exactly what impact it will have on marketing. As the majority of studies of the Internet's impact on marketing are think- pieces rather than empirical and they deal more with the potential than the reality of the Internet's impact, there is a lack of empirical evidence in terms of what managers are actually thinking, and more importantly, doing in response. While we may speculate on the numerous advantages that Internet technologies can have on marketing functions, we need to know if and how companies are utilizing the Internet to improve marketing practice and performance. Also, while the Internet is having a profound effect on commerce in the economies of the developed world, there is less evidence of their impact on developing economies. To shed some light on this uncertainty, this study will examine managers' perceptions of the impact of the Internet on key marketing activities in Iran. It employs a cross sectional research design involving self- administered, delivery and collection, surveys to Iranian marketing decision makers. Findings suggest that this new media will cause firms to redefine markets, marketing activity and value creation, although these changes are not dramatic. The majority of firms still use the Internet for informational purposes but they are optimistic regarding the way in which products/serv...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: A study of marketing managers' perceptions of the Internet's impact on marketing in Iran

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   A study of marketing managers' perceptions of the Internet's impact on marketing in Iran
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=39977 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×