Die Bedeutung des Internetmarketing in der Baumarktbranche

948 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
SammanfattningVår uppsats handlar om marknadsföring på Internet. Vi har undersökt fyra företag inom samma bransch, byggvarubranschen. Företagen säljer byggvaror till både hem och företag. Vi har bestämt oss för att studera fyra företag på den svenska marknaden med liknande produkturval och målgrupper, för att ta reda på hur de använder sig av Internet för att informera om sin verksamhet, samt de produkter och tjänster som de erbjuder.Internet har snabbt blivit ett verktyg som används av många människor och verksamheter för att kunna kommunicera med varandra. Internet växer i snabb takt, och fler och fler människor ser betydelsen av att använda sig av Internet. Eftersom så många dagligen använder sig av Internet har företag insett vikten av att marknadsföra sig på nätet.Vi har undersökt ett svenskt företag och tre utländska företag aktiva på den svenska marknaden. De tre utländska företagen är väl etablerade på den svenska marknaden och i många andra länder i Europa.Vi har valt att fokusera på följande fyra frågor i vår uppsats.- Hur viktigt är Internet för företagen inom byggvarubranschen?- Varför, varför inte, väljer de att marknadsföra sig själva på Internet?- Vilka metoder/strategier använder de sig av?- Hur ser framtiden ut för företagen när det gäller marknadsföring på Internet?För att komma till en slutsats och ta reda på vikten av Internet och marknadsföring på Internet för företagen, har vi varit i kontakt med marknadscheferna på de utvalda företagen. Vi har intervjuat dem per e-mail och telefon. I början av vår studie kände vi inte till hur företag i denna bransch använde sig av Internet som ett marknadsföringsverktyg. Genom att studera de fyra företagen och deras hemsidor hjälpte det oss att få en uppfattning om Internet är ett viktigt kommunikationsverktyg som de använder sig av för att skapa och bevara en relation med sina konsumenter.Vi har studerat många olika teorier kring marknadsföring på Internet för att senare koppla ihop dessa med de teorier som företagen använder sig av. Vi...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Die Bedeutung des Internetmarketing in der Baumarktbranche

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Die Bedeutung des Internetmarketing in der Baumarktbranche
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=40565 [2024-05-07]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×