Branding and brand hacking - an investigation of the struggle for the meaning of cultural and commercial symbols between the dominating and sub- and counter-cultural spheres.

949 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
In my thesis I present the work of the Japanese artist Takashi Murakami and the British street artist Beejoir, both of whom have done work involving the trademark monogram pattern of Louis Vuitton. Through my analysis of central parts of Murakami's body of work, I show how his cooperation with Louis Vuitton constitutes an ideal symbiosis where the carefree luxury of the Vuitton brand is complemented by - and becomes embedded in - the super flat and colourful world of Murakami's art, removing it from the troubles of everyday life while associating the company name and its products with both fashionable pop culture and contemporary high-brow art. I then show how a submercial unsanctioned urban expression by Beejoir takes the monogram pattern of Louis Vuitton out of its normal context by associating it with the problems found in developing countries, thereby creating a juxtaposition of symbols that plays on the viewer?s preconceptions of the brand. Through this contextual change the brand is hacked and different meanings emerge from the symbols. Based on the results of the analyses I go on to argue that these artworks can be understood as manifestations of a struggle between different social and ideological spheres for the meaning of cultural and commercial symbols. I further propose that the complex interplay of symbolic appropriation ultimately helps keep both the dominant and the sub- and co...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Branding and brand hacking - an investigation of the struggle for the meaning of cultural and commercial symbols between the dominating and sub- and counter-cultural spheres.

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Branding and brand hacking - an investigation of the struggle for the meaning of cultural and commercial symbols between the dominating and sub- and counter-cultural spheres.
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=40903 [2024-04-27]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×