A cultural tourist exchange: how cultural perceptions, attitudes and habits affect the choice of tourist destination

1522 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Prognoses and predictions for future tourists say that tourists will be very specific about where they want to go and what they want to see. New tourists are also demanding the opportunity to choose activities and they are looking for experiences. How come that some destinations are much more popular than others and what influences the choice of destination? This report is comparing Indian and Swedish tourist behavior based on perceptions, attitudes and habits. There is research about where Indians are travelling and what they like to see but no research about why Indians travel to the destinations they do. Out of India's 1 billion population only 8.3 million made outbound trips in 2006. The number is however quickly increasing (by nearly 1 million per year) and estimates say that Indian outbound travellers might reach 50 million in 2020. The travel patterns for Swedish people seem to be following the trends showing an increasing interest for new, more exotic destinations with less mass tourism. Swedish tourism with focus on cultural experiences and the exploding increase in Indian outbound tourism creates a possibility for the populations to participate in a cultural exchange. The report looks at how perceptions are affecting the choice of destination and type of trip. How can people who are interested in an Indian-Swedish cultural exchange be characterized? Some of the more prominent characteristics for such a tourist are : *They require quite a lot in the form of certain types of tourism plant, in this case high-end accommodation. Other types of tourism plant are less important. *The Indian respondents are not too keen on going on adventurous trips. *Sharing cultural values is generally not too important and the sharing of religious views is the least important. *High-income respondents are more interested in participating in a cultural excha...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: A cultural tourist exchange: how cultural perceptions, attitudes and habits affect the choice of tourist destination

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   A cultural tourist exchange: how cultural perceptions, attitudes and habits affect the choice of tourist destination
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=40934 [2024-05-13]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×