The SMEsâ?? Internationalization Strategy --Foreign Market Entry Modes Selection

1139 visningar
uppladdat: 2006-06-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The SMEs?? internationalization strategy??Foreign Market Entry Modes selection Title: 1st of June 2006 Date of the Seminar: Bus 809. Master thesis in international marketing Course: Han xiao Author: Ulf Elg, Associate professor, Lund University, Sweden Advisors: Ying Bin, Associate professor, Zhongnan University of Economics and Law, China. Guest researcher, Lund University, Sweden Internationalization, entry mode, SMEs, foreign market Keywords: The purpose of this study is to understand the internationalization process of the SMEs, and try to define the motives and internal factors impact their foreign market entry mode selection. Thesis purpose: This thesis is based on qualitative method using case study. The primary information sources are the interviews with key-persons in internationalization process of SMEs Methodology: The literature review in this study concerns areas of SMEs?? motives for internationalization, foreign market entry mode approaches and influence of internal & external factors. Theoretical perspective: The empirical data consisted of case studies of two Chinese companies active within the packaging industry and located in east and south coast of China. In-depth Interviews were conducted in the semi-structure form. Empirical data: Findings show that the level of demand for SME??s products in foreign market is the major determinant for SMEs to go international. For the SMEs to be able to compete in the foreign market, they should have unique products with flexible pricing strategy. SMEs, due to their small size and limited resources, are more or less forced to use more simple and less costly entry mod...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The SMEsâ?? Internationalization Strategy --Foreign Market Entry Modes Selection

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2006-06-01]   The SMEsâ?? Internationalization Strategy --Foreign Market Entry Modes Selection
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=41064 [2024-05-12]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×