PR i det dolda : en studie om Redaktionell PR

905 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The fashion industry is a line of business which is characterised by tough competition. Often the consumer target groups exposed to advertisements identify them as attempts by the fashion industry to persuade them. When this happens, the consumer disregards the information due to selective attention. Faced with these conditions, companies need to find new, creative ways to market their product lines. This essay is about Public Relations, in particular Public Relations that appear in editorial spaces. In Stockholm, Sweden, it is common that companies appear frequently with their garments in the fashion pages of popular press. In this essay the term used to describe this phenomenon is Editorial Public Relations.Within the realm of this essay, the two dominating questions that this qualitative essay will attempt to shed some light on are; what constitutes Editorial Public Relations and how does Editorial Public Relation function?To answer these questions, a deductive approach was applied and an organisational chain containing six companies, three press agents and two fashion editors were interviewed and studied. The purpose of this was to conclude why they used Editorial Public Relations, how the dynamics between the chosen players work, will the company brand be affected and, if so, how? Furthermore, how are the Editorial Public Relations efforts of the companies and press agent being followed up, are there any differences or similarities between the companies examined in this essay and last but not least, is Editorial Public Relations preferred to advertising as a marketing tool?The sub questions above were concluded in order to describe the two overriding questions. Consequently, Editorial Public Relations is described in this essay as the work companies perform when they send sample garments to magazines in hope of appearing in the fashion pages. This work is usually perfor...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: PR i det dolda : en studie om Redaktionell PR

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   PR i det dolda : en studie om Redaktionell PR
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=41112 [2024-04-27]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×