‘Marks’ or ‘grades’? – an investigation concerning attitudes towards British English and American English among students and teachers in three Swedish upper-secondary schools

1478 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
English is today a vast world language, and the foremost important business and cross-border language in the world. The two predominant English varieties in the Swedish educational system are British English and American English. A third variety, Mid-Atlantic English, is however on the up-rise, and many researchers expect this to be the future educational standard variety due to escalating globalization. British English is the variety which traditionally has been taught in the Swedish school, but the last couple of decades American English have been gaining ground because of popular media. Today both varieties are referred to in the Swedish National Curriculum, and teachers as well as students face a multifaceted choice. The aim of this paper is to investigate attitudes among upper-secondary level teachers and students; on what grounds they have chosen their personal variety and to what extent they are aware of what English variety they use. What we have seen is that resolute attitudes can be perceived towards the two Englishes. Furthermore, our investigation shows that students mix British and American English, and even though British English still is held in academic esteem, American English characteristics predominate in the mix. British English is recurrently described as “snobbish” and in a more positive fashion as “high-class”, whereas American English is perceived either as “yout...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: ‘Marks’ or ‘grades’? – an investigation concerning attitudes towards British English and American English among students and teachers in three Swedish upper-secondary schools

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   ‘Marks’ or ‘grades’? – an investigation concerning attitudes towards British English and American English among students and teachers in three Swedish upper-secondary schools
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=41120 [2024-04-19]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×