Mode och varumärke i modeföretag - Dess eventuella samband och yttringar

837 visningar
uppladdat: 2004-06-07
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Syfte: Syftet med uppsatsen är att kartlägga hur ett tänkbart samband mellan mode och varumärke kan se ut i modeföretag. Metod: En kvalitativ studie med ett abduktivt angreppssätt. Slutsatser: Sambandet mellan mode och marknadsföring i modeföretag är mycket starkt, även om branschen i sig, historiskt sett inte agerat som om så vore fallet. Centrala faktorer för modeföretagen med ett starkt samband i just dessa tå begrepp är bl.a.: ?¢ Ã?verexponeringsproblematiken, det faktum att varumärken kan förbrukas. ?¢ Psykologiska faktorer, att förstå vad som påverkar konsumenten och hur man skall bygga sin marknadsföring för att få genomslag. Vidare konstateras att varumärkesskyddet är centralt och att butikerna är modeföretagens viktigaste sätt att marknadsföra sig och att butikskedjorna, åtminstone i Sverige, har en framtid. Purpose: The purpose with the essay is to delineate what a possible connection between fashion and brands in fashion companies can be like. Methodology: A qualitative case study with an abductive approach. Theoretical perspectives: Fashion theory, psychological theory and economic theory. Empirical foundation: Case studies of 3 companies in different parts of the fashion industry. Conclusions: The connection between fashion and marketing in fashion companies is very strong, even if the branch itself hasn??t acted as if that was the case, historically. Key factors for fashion companies, with a strong connection in these two notions are, among others: ?¢ Overexposure problems, the fact that brands can be consumed. ?¢ Psychological factors, to understand what effects the consumer and how marketing should be constructed to penetrate this. Furthermore, it is es...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Mode och varumärke i modeföretag - Dess eventuella samband och yttringar

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2004-06-07]   Mode och varumärke i modeföretag - Dess eventuella samband och yttringar
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=41161 [2024-05-11]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×