Returhantering vid LensLogistics AB: en process- och flödesutredning för förbättringar

914 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Return handling is often regarded as a slow and complex process. Studies have shown that it is not unusual for a return to cost up to nine times as much as a standard outbound delivery. An efficient return handling process is therefore essential to all competitive companies dealing with logistics. This report investigates, analyzes and gives suggestions on development with the purpose to improve the return handling process at LensLogistics AB in Kista, north of Stockholm, Sweden. The study has been conducted from a deliberately practical point of view in order to suggest improvement suggestions possible to implement and thereby change the entire return handling process. In the last chapter a number of substantial positive changes at LensLogistics are shown as a direct result of this thesis which together have made changes in work methods, ERP systems as well as organization. The improvements can be summarized in the following five bullets: automatic return confirmations e-mails to consumers, elimination of inspections, custom built interface, automatic refunds and extended education of customer service agents. Finally the study has, in complement to it's non quantifiable improvements such as quality or increased customer satisfaction, capitalized the effects of the implemented improvements to a cost reduction of 40 % of the total return handling staffing costs. LensLogistics operative top management has, with information given from both staff as well as customers, identified the return handling as an area with great improvement potential when it comes to capacity, efficiency, costs reduction as well as quality. The purpose with improving the return handling is to strengthen LensLogistics position and competitive advantages as a third party logistical partner by creating an efficient process with satisfied customer...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Returhantering vid LensLogistics AB: en process- och flödesutredning för förbättringar

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Returhantering vid LensLogistics AB: en process- och flödesutredning för förbättringar
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=41516 [2024-05-06]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×