Affecting Consumer Behaviour to Increase the Willingness to Purchase More Fruit

690 visningar
uppladdat: 2008-06-09
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The purpose of this study is to examine the change in consumer behaviour regarding the intention towards buying fruit when the layout of the fruit section has been altered. We want to increase the probability of making impulse purchases by altering the layout. In our study we have combined structured quantitative observations with structured quantitative as well as qualitative interviews, with secondary data in the form of sales data from two selected ICA-stores. We chose to use this triangulated approach in order to cross-examine our findings and overcome the limitations of one method by the use of another. Further, the Latin square design was used for the observations as a means to acknowledge the calendar effect during the experiment. The theories this study is based upon are within consumer behaviour and in-store marketing. The theoretical framework demonstrates how consumer behaviour is constructed and influenced through decision making, the type of purchases and the overall store environment. Conclusion: Moving the position of the bananas from the front to the back of the fruit section does result in a loss of sales for bananas but there is an increase in the sales of apples, pears and citrus fruits, however, this could be a short term effect. The customer??s route around the store is not affected by the change in layout. Tendency...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Affecting Consumer Behaviour to Increase the Willingness to Purchase More Fruit

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-06-09]   Affecting Consumer Behaviour to Increase the Willingness to Purchase More Fruit
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=41520 [2024-05-20]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×