Corporate Brand Positioning

1102 visningar
uppladdat: 2008-06-05
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
PURPOSE: To investigate to what extent product brand positioning models can be used to analyze corporate brand positioning; METHODOLOGY: The phenomenon is observed from a positivist epistemological position within a primarily inductive research design. The research strategy is defined as qualitative, while the method of ethnographic content analysis is implemented to analyze primary data; THEORETICAL PERSPECTIVE: Product and brand positioning literature; Product brand positioning rhombus; EMPIRICAL DATA: Ethnographic content analysis of brand commercials; CONCLUSION: As shown by the extensive literature review product brands (PB) and corporate brands (CB) coexist in corporate environments. One of key insights of this study shows that product brand positioning (PBP) and corporate brand positioning (CBP) processes can also co-exist in the same corporate environment. Moreover, PBs can be built based on the CB, making the investment in CB a long term return on investment. The study also observes that PBP messages include the ??against whom?? attribute, highlighting differentiation in the competitive environment; when on the corporate level, this evolves, and in some cases becomes quite the contrary, when the concept of ??from whom?? or ??by whom?? is stressed more tha...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Corporate Brand Positioning

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-06-05]   Corporate Brand Positioning
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=41530 [2024-04-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×