Success factors for launching a new product for micro enterprises

807 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Dagens marknadssituation är uppbyggd av hård konkurrens och snabba förändringar. Nya tekniken påverkar hur ett företag kan bedriva sin affärsverksamhet och ger upphov till nya marknadsmöjligheter. Dessa faktorer gör att dagens företag snabbt måste kunna ändra och anpassa sig till nya situationer inom korta produktlivscykler. Nya föränderliga teknologier och nya marknadssituationer har tvingat företag att vara mer innovativa och bedriva en affärsstrategi där förändring och produktutveckling är i fokus. För att kunna lyckas nå ut med nya produkter på marknaden är det viktigt att ha en marknadslanseringsstrategi och veta de kritiska framgångsfaktorerna. En förståelse över de kritiska framgångsfaktorerna kan utgöra en grund för hur en produktlansering skall se ut och verkställas. Syftet med uppsatsen är att från ett marknadsföringsperspektiv identifiera och analysera kritiska framgångsfaktorer när en ny produkt skall lanseras för mikroföretag. Uppsatsarbetet har genomförts genom en litteraturstudie där teori om marknadsföring och marknadslanseringsteori har behandlats. Vidare har tre interjuver gjorts med företagen Din Scooter HB, Luda Elektronik HB och SafeTool AB. Alla tre är mikroföretag som ligger inom gruppen små och medelstora företag. Analysen av litteraturstudien och den empiriska undersökningen har bidragit till en identifiering av kritiska framgångsfaktorer vid produktlansering. Några av de kritiska framgångsfaktorerna som har blivit identifierade är; pris, tid, kundmedvetenhet och vara marknadsinriktad. Vidare har en modell tagits fram för att visualisera de kritiska framgångsfaktorerna och hur de korrelerar med varandra där en beskrivning utav själva modellen finns och varför det här är så viktigt just för mikroföretag. En förståelse över dessa framgång...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Success factors for launching a new product for micro enterprises

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Success factors for launching a new product for micro enterprises
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=41742 [2024-05-04]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×