Interdisciplinary work through the medium of English - an investigation among teachers and pupils at a compulsory school concerning integration of English into an interdisciplinary setting

774 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Content and language integrated learning is an approach to learning a language while studying subject matter, as well as the other way round. The intention with this dissertation has been to gather insights into teachers‘ perceptions regarding this approach and pupils’ perceived views regarding working with subject matter through the medium of English. Previous research within this area of study has shown that using this approach to learn content and language is increasing in Sweden primarily at upper secondary schools. This dissertation can be seen as twofold: firstly, a project was conducted in an 8th grade at a compulsory school in the southern part of Sweden that implement interdisciplinary work on a daily basis; secondly, data was gathered from questionnaires and interviews with both teachers and pupils who participated in the project. The results show that this approach is time-consuming and very challenging for pupils in general; it is particularly difficult for weaker pupils in English. Also, it may lead to shortcomings in the Swedish language, with terminology in particular. However, both teachers and pupils think that learning English while studying subject matter is effective, since pupils have the opportunity to immerse themselves in the English language more than otherwise. Working with subject matter in English is very different from doing it i...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Interdisciplinary work through the medium of English - an investigation among teachers and pupils at a compulsory school concerning integration of English into an interdisciplinary setting

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Interdisciplinary work through the medium of English - an investigation among teachers and pupils at a compulsory school concerning integration of English into an interdisciplinary setting
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=42035 [2024-05-19]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×