Networked products create new business opportunities : MBA thesis in marketing

722 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
This work is performed as a pre-study to investigate new business opportunities for companies who are product-centric oriented but want to move in the direction of being a customer-centric organization by using technologies based on networked products.The study describes IntelliCom, which is a company selling network enabling products. IntelliCom has also developed a customized server solution making it possible to network remote installed products and collect data from these products over Internet. This technology that IntelliCom have knowledge in could be a platform for providing data and different kind of services by connecting customer’s devices, which aim to generate a value for the customer and be a new business opportunity for product-centric companies.The research is mainly based on observations and dialogs with management and sales people of IntelliCom to investigate how the marketing strategies and marketing mix is used when selling products. To be able to collect data and information about the customer’s value and opportunities, I have made an Interview with a potential customer of IntelliCom who is an OEM company already proving products and services in line with a customer-centric business strategy. This customer is Woodward and manufacturer of GenSet controllers within the energy/electrical segment. The observations and information collected from customer were analysed to understand and to be able to describe how customer’s value chain and smart services opportunities relate to each other.The study shows that the opportunity for IntelliCom to start using the new technology to increasing the sales of data and services, not only products, is good. The study points out that IntelliCom should chose a busine...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Networked products create new business opportunities : MBA thesis in marketing

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Networked products create new business opportunities : MBA thesis in marketing
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=42279 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×