Development of control strategies and transmission model for attribute simulations of a diesel HEV with split-power CVT

978 visningar
uppladdat: 2004-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
In the year 2002/2003, the mechanical engineering and design project SIRIUS, performed at Luleå university of technology, was assigned to develop the electromechanical continuously variable transmission (CVT) Pergear, for use in a hybrid electric vehicle (HEV). The concept was developed by Ph.D. Per Mattsson and had until then only been simulated and evaluated without regard concerning packaging and authentic mechanical solutions. It became obvious that the powertrain concept, i.e. combustion engine, electric machines, gearbox etc, was somewhat space consuming to be installed in a production vehicle. With this in mind, a strategy involving a smaller combustion engine and thereby a more compact transmission needed to be investigated. Other desirable factors needed investigation and development, e.g. creating a physical simulation model for the transmission, investigating control possibilities and developing fundamental control strategies. To investigate these questions and to develop the transmission concept the master thesis project presented in this thesis was initiated. The thesis involves for instance the development of engine control, electric charge fundamentals, physical model simulations and comparisons to conventional vehicles. The model was to be used for performance and fuel consumption simulations, but also to eventually evaluate dimensions of electric machines and the hybrid battery. The results obtained using the vehicle model is presented in this thesis while al...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Development of control strategies and transmission model for attribute simulations of a diesel HEV with split-power CVT

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2004-01-01]   Development of control strategies and transmission model for attribute simulations of a diesel HEV with split-power CVT
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=44029 [2024-04-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×