The little emperor : An exploratory study on consumer behaviour re-garding luxury goods in China

657 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The purpose of this thesis is to investigate the behaviour of young Chinese girls toward luxury goods and to provide suggestions for the marketer when marketing products on the Chinese market.The goal of this study was to see the differences in behaviour between the area of Hong Kong, Taiwan and China (Mainland), but also to identify toward which categories of luxury goods (perfume, leather goods, clothing) people were more favourable.In order to get information for our thesis we used a qualitative approach (by doing a focus group) and a quantitative approach (by using questionnaire). Our sample can be described as girls aged from 20 to 25 and living in the area of Honk Kong, Taiwan and China (Mainland)To retrieve information we focused on different variables intervening in the consumer behaviour such as perception, learning and memorisation, motivation and attitude. We investigate perception through, knowledge, symbolism and risks perceived, the learning and memorisation process were evaluate through information , the motivation and attitude were measured through the intention to buy.As a result of this study we find out some similarities in behaviour in the different geographic areas investigated. These findings can lead to the glob-alization of some specific points of the marketing mix. However ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The little emperor : An exploratory study on consumer behaviour re-garding luxury goods in China

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   The little emperor : An exploratory study on consumer behaviour re-garding luxury goods in China
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=44219 [2024-04-28]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×