Rykte & dåliga betyg : Påverkande faktorer utifrån elevernas perspektiv : Fallet: Jordbromalmsskolan

880 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Three different factors are thought to be involved in the increased segregation in Stockholm: the living segregation, scientific and political dissonances and the social economical factor. Many segregated areas have many inhabitants with foreign background. Schools in these areas have a higher number of students with lower grades compared to other schools with higher number of students that are ethnical Swedes. Jordbromalmsskolan is a school in Haninge kommun that is one of the seven schools in Stockholms suburbs where students graduate with the lowest grades. The school is suffering from a very bad reputation because of many problems like fights between students and lack of resources like purchase stop. The aim with this report is to find out what students believe is difficult with the schoolwork and thereby find the causes for why there is such a high number of student with low grades in Jordbro compared to other areas in Stockholm. Student’s thoughts and outlooks about Jordbromalmsskolans bad reputation will also be a focus through interviews with eight students, four student from class 8C and fours students from class 9C.Results from the examinations showed that many students found it difficult to concentrate during class-time. Many students also found that they had lack in knowledge in the Swedish language which affected difficulties in reading and understanding of schoolbooks. Too many homework and tests is another factor that students think complicate there schoolwork.Social studies and Science are the two subjects that majority of the students thought were the most difficult ones because of the difficult language and terms used in the literature. When it came to Jordbromalmsskolans bad reputation all the students disagree. No student that was interviewed wanted to change school and majority of the student’s get on well with their friends and teachers. The students believe that the schools bad reputation mostly depend on that the school has a high num...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Rykte & dåliga betyg : Påverkande faktorer utifrån elevernas perspektiv : Fallet: Jordbromalmsskolan

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Rykte & dåliga betyg : Påverkande faktorer utifrån elevernas perspektiv : Fallet: Jordbromalmsskolan
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=44380 [2024-05-04]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×