How to build sustainable business relationships in a dynamic environment - The case of Electrolux in Russia

877 visningar
uppladdat: 2000-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
During the 1990s great changes have occurred in Russia. The economy is gradually transforming to a market economy and the country experienced a financial crisis in August 1998. This volatile environment that characterises Russia gives rise to the importance of forming sustainable business relationships to cope with unpredictable changes and to be able to decrease the degree of uncertainty. With this background, the aim with this thesis is to explore if it is possible for a Western Multinational Company (MNC) to build sustainable relationships in such a dynamic environment and how this can be conducted. To fulfil the purpose, a theoretical framework was developed consisting of the Institutional approach, the Network approach and the Interaction approach. To get a deeper understanding of the country culture, Trompenaars seven dimensions of how to analyse a culture was applied. The case company in the study is Electrolux, which operates in the Russian consumer durable appliances market. The focus has been directed towards the distribution network and how Electrolux manages the business relationships within it. The empirical data was collected through secondary data and by interviews conducted in Moscow and St. Petersburg, Russia. The conclusion drawn is that personal relationships based on mutual trust are the key factors when building sustainable business relationships in Russia, as the legal system is inadequate and unsupportive if violations of agreements occur. Time has to be devoted to form these relationships and it is important to meet face-to-face frequently. A Western MNC ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: How to build sustainable business relationships in a dynamic environment - The case of Electrolux in Russia

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2000-01-01]   How to build sustainable business relationships in a dynamic environment - The case of Electrolux in Russia
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=44535 [2024-05-02]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×