Hantering och värdering av företags kundfordringar : Hur kan de minska sina kundförluster?

1381 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Varje kreditaffär innebär en risk för företag. Denna rapport grundar sig på hur företagen kan värdera och hantera sina kundfordringar för att kundförluster skall minimeras. Kundfordringar kan värderas på tre olika sätt. Huvudregeln är att en individuell bedömning i första hand skall tillämpas. I undantagsfall kan en kollektiv bedömning av kundfordringarna vara bruklig. Den tredje värderingsmetoden kallas schablontrappan och är en kombination av de två tidigare.Rapporten är skriven som en kvalitativ rapport med en induktiv metod. Syftet var att få reda på huruvida kundförluster är ett problem bland företagen ute i näringslivet. Som hjälp till detta har intervjuer genomförts med fyra olika företag.Slutsatsen blev att kundförluster inte är ett stort problem idag bland företagen. Bidragande orsaker är att företagen har en väl fungerande hantering av sina kundfordringar, såsom kreditbedömning och uppföljningar av kunden. Värde...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Hantering och värdering av företags kundfordringar : Hur kan de minska sina kundförluster?

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Hantering och värdering av företags kundfordringar : Hur kan de minska sina kundförluster?
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=44659 [2024-05-05]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×