Elevers relation till matematik : En jämförelse mellan mellanstadielärare och högstadielärares syn på elevers relation till och lärande i matematik

382 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
ABSTRACTThe purpose of this essay is first to get a general idea about a group of working teachers thoughts of mathematics and the teaching in mathematics. I also would like to find out what they think affect pupils relationship to the subject. The surveys main purpose is to compare teachers in grade 4-6 and teachers in grade 7-9 view of what you as a teacher can do to further the learning in mathematics. I have done eight interviews. Four of them are with teachers in grade 4-6 and the other four interviews are with teachers in grade 7-9.Concerning the result of my examination it is difficult to come to a general conclusion. It is also difficult to generalise the answers I got but I think that many teachers can know in oneself minds and valuations about mathematics and how the subject could be teach. I would also like to declare that the conclusion I have made only concerns my respondents, which means that they not can be compared with another or bigger selection group.The result of my examination have shown that the views of what you can do as a teacher to further pupils learning in mathematics are separated in some ways. Both groups think that the variation in teaching is central for the motivation of learning. The respondents that teach in grade 4-6 say that it is important for the pupils to see the meaning of mathematics in ordinary situations. The teachers in grade 7-9 mean that it is central to build up the pupilsself-confidence and their trust in themselves in the subject of mathematics. Nowadays it is the textbooks that roles the teaching in all grades. All respondents say that it is also important to work without the textbook. The turn-over in the practice are different. According to the teachers the pupils relationship to mathematics are both positive and negative. The respondents that teach in grade 4-6 say that their pupils motivation lack when the formal and abstract thinking is introduced. The respondents that teach in grade 7-9 think that the pupils meanings differs but the lack of motivation shows when their pupils begin in grade 7.My personal opinion abo...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Elevers relation till matematik : En jämförelse mellan mellanstadielärare och högstadielärares syn på elevers relation till och lärande i matematik

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Elevers relation till matematik : En jämförelse mellan mellanstadielärare och högstadielärares syn på elevers relation till och lärande i matematik
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=44720 [2024-05-15]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×