Youth learning for sustainable development : analysis of experiences of online learning

769 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
This study is a part of the research project Learning in the ICT-extended university (LiEU), which is conducted by Centre for Learning Lund at Lund University. The purpose of this study is to describe and analyse how upper secondary school students have experienced the Young Masters Program (YMP) and their learning process in the field of sustainable development in the ICT-mediated course with issues such as preventive environmental strategies within the framework of university outreach development. Through a semi-structured online evaluation questionnaire with both closed and opened questions for the student, data has been collected and an analysis has been carried out. The Young Masters Program seems to be of great importance to the students as individuals and as members of both the local and the global society. In the YMP teenagers explore a learning environment with new ICT-mediated ways of communication including global interaction with ideas and descriptions, and the transdisciplinary approach focusing social, economic, ecological and ethic dimensions. The feedback and the global meetings seem to particularly catalyse the teenagers' commitment for - and their learning process in - a more sustainable direction. Youth as stakeholders outside the university challenge the academic world and offer a unique opportunity for dialogue about the role of higher institutions in an overall societal transition towards sustainable development. To increase the understanding of how successful learning processes could be designed and carried out as outr...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Youth learning for sustainable development : analysis of experiences of online learning

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   Youth learning for sustainable development : analysis of experiences of online learning
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=44752 [2024-05-08]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×