Användarstudie av OpenAL vid ljudstättningen av Clusterball 2

781 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Idag finns en mängd olika ljudkort tillgängliga på marknaden och många av dessa kräver olika instruktioner för samma ändamål. Detta kan leda till stora problem för bland annat spelutvecklare, eftersom det är till fördel om spelet som skall publiceras kan fungera på så många olika datorer som möjligt. Målet med detta arbete är att ljudsätta Clusterball® 2, med OpenAL, Open Audio Library. OpenAL är ett API, Application Programming Interface, som år 2000 introducerades, främst för ljudsättning av datorspel. Detta verktyg används för att skapa realistiska, interaktiva tre dimensionella ljud. OpenAL:s design är utformad för att vara användarvänligt och för att efterlikna OpenGL:s namnkonventioner och syntax maximalt. I dagens läge använder sig många av de senaste spelen OpenAL vid ljudsättning och det finns implementeringar till bland annat Windows, Playstation 2, och Xbox. Ljudsättningen av Clusterball® 2 har under arbetets gång fortskridit tillfredställande. Med hjälp av OpenAL har spelet erhållit ett bredare djup och förskönat spelupplevelsen. Behoven och önskemålen har på ett tillfredsställande sätt till stor del lyckats lösas. Med hjälp av EAX, Enviromental Audio Extensions, ett verktyg för att göra spelets ljud mer verklighetstroget, har använts för att ändra ljudmiljöerna i...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Användarstudie av OpenAL vid ljudstättningen av Clusterball 2

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Användarstudie av OpenAL vid ljudstättningen av Clusterball 2
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=45259 [2024-05-18]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×