The Impact of Culture on Consumers' Propensity to Innovate and Susceptibility to Interpersonal Influences

1150 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
ABSTRACTThe increasing globalization of business provides a compelling reason for understanding the cultural context of consumer behaviour. Our thesis investigates the impact of culture on consumers’ propensity to innovate and consumers’ susceptibility to interpersonal influencethat is divided into normative interpersonal influences and informational interpersonal influences.A lot of research has been studied intentionally to find the factors that influence the acceptation rate of innovation. Culture is considered as one of those factors by some researchers while other researchers find insufficient evidence to support this view, whichmeans that their findings are inconsistent. Moreover, previous studies about the cultures’ role on consumers’ propensity to innovate between Western and Eastern countries are very limited, which inspires us to make a further study in this area.An empirical quantitative study was conducted among 360 young people in Sweden and China based on the independent variable factors, ‘propensity to innovate’, ‘propensity toimitate’, ‘susceptibility to normative interpersonal influence’, and ‘susceptibility to informational interpersonal influence’ by using Hofstede’s (2001) five cultural dimensions.Measurement scales were taken from Baumgartner et al (1996) and Bearden et al (1989). The validity and reliability of factors and scales have been discussed.The findings are unable to identify culture as a variable that statistical significantly affects innovativeness and consumers’ propensity to imitate. In contrast, the results indicate thedifferential sensitivity of consumers in different national cultures to their susceptibility to normative influence and susceptibility to informational influence. Consumers in more collectivistic, large power distance, strong uncertainty avoidances, and long-term orientation cultures are going to be convinced into adopting new products through normative influence and informational influence.In addition, our research suggests that gender has a significant difference in innovativeness,implying that female have higher innovativeness. Occupation has a significant difference on‘susceptibility to normative influence’ and ‘susceptibility to informational influence’, while age has no correlation with the four factors.The major implication is that international markers would be better em...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The Impact of Culture on Consumers' Propensity to Innovate and Susceptibility to Interpersonal Influences

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   The Impact of Culture on Consumers' Propensity to Innovate and Susceptibility to Interpersonal Influences
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=45520 [2024-05-19]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×