Att ständigt vara beredd på det okända: En studie om hur charterresebranschen i Sverige förbereder sig för, och hanterar krissituationer

744 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
In the world of today, crises and crisis situations are inevitable parts of an organization’s everyday life and it is important for the organization to be prepared for these crises. The organization and its employees have to be in a constant state of alert and they should also have an organized plan for what they will do when (not if) the crisis occurs. The charter tour industry has during a long period of time been active in the global market. They serve thousands of travellers every day and it is the responsibility of the companies within the industry to make sure that their customers are safe and that crises can be prevented, or at least be handled. The industry has been a victim of many crises in the past and its experience of these crises has made the industry well prepared for the unexpected. The aim of this thesis is dual. Our first aim is to understand and describe the crisis organization of the companies within the charter tour industry. Our second aim is to understand how this organization gets implemented even though no crisis is the other alike; how does the crisis organization go from just having a plan to actually handling a crisis? Our results show that the crisis organization includes different types of mechanisms, systems, stakeholders and scenarios, which all have to work together to make sure that the plan will work. In addition to those structural factors, there are the softer values, like individual experie...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Att ständigt vara beredd på det okända: En studie om hur charterresebranschen i Sverige förbereder sig för, och hanterar krissituationer

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Att ständigt vara beredd på det okända: En studie om hur charterresebranschen i Sverige förbereder sig för, och hanterar krissituationer
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=45987 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×