Tourism destination development in the context of brand personality and advertising message : a case study of Swedish Lapland, ecotourism perspective

1360 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Tourism is growing globally. During the last years, the development of tourism in Sweden, especially in the county of Norrbotten, has been positive. A destination marketing organisation, DMO, Swedish Lapland was established in 2001 and is responsible for marketing tourism in the county of Norrbotten. The purpose of this thesis was to gain better understanding of how DMOs that represent ecotourism develop destinations in the context of brand personality and advertising message. The following research questions were addressed in order to reach the purpose: How do DMOs develop tourism destinations?, How do DMOs create brand personality?, and How do DMOs incorporate brand personality into the advertising message? The study started with a literature review which was used as a base for problem discussion and theory. The review of the theory resulted as a conceptual framework, which in turn was used as a base for the formulation of the interview questions. The primary data was collected during the interview with Swedish Lapland's Managing Director. This study indicates that cooperation between different industries is important in order for a destination to be able to develop. In addition, the study shows that a destination's development does not necessarily have to lead to increasing numbers of visitor in order for the destination to become successful in terms of financial or popularity aspects. Furthermore, brand development is a large part of destination development from the marketing perspective. A destination brand personality is strongly connected to the brand's core values, which is then communicated to target markets through logos, slogans, images, brand concepts and themes. Finally, it is important for the members of the DMO to build their business and marketing activities around the DMO'...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Tourism destination development in the context of brand personality and advertising message : a case study of Swedish Lapland, ecotourism perspective

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Tourism destination development in the context of brand personality and advertising message : a case study of Swedish Lapland, ecotourism perspective
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=46310 [2024-04-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×