Customer Relationship Management within the United States Automotive Industry

1083 visningar
uppladdat: 2004-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
During the last decade, increasing attention has been given to relationship marketing as a way to enhance cooperation between a selling company and its customers and bring benefits to both parties. Relationship marketing allows a selling company to better meet competition and exceed their competitors, and hence relationship marketing becomes an important determinator of success in the increasingly competitive business world of today. One method of relationship marketing is Customer Relationship Management (CRM). The purpose of this thesis has been to gain a deeper understanding on the use of CRM within the U.S. automotive industry. To reach this purpose, a qualitative single-case study of one automotive supplier-company based in Michigan, U.S.A. has been made. Data have been collected mainly through interviews with three employees of the company. The study shows that building and handling customer relationships is crucial for a company's survival in the highly competitive business-to-business environment between suppliers and OEM's in the U.S. automotive industry. The study also indicates that when a company has few and large customers, CRM is to a great extent handled through personal contacts and interactions between the supplier-company and the OEM's, as opposed to handled through computer- based CRM-programs. Furthermor...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Customer Relationship Management within the United States Automotive Industry

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2004-01-01]   Customer Relationship Management within the United States Automotive Industry
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=46354 [2024-05-03]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×