Reklam@Internet : En studie av försäkringsbolags reklamsatsningar på Internet

2094 visningar
uppladdat: 2000-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Bakgrund: Internet erbjuder ett nytt sätt för företag att kommunicera med kunder eftersom det är kunden som söker upp företaget på nätet och kommunikationen sker interaktivt. Att studera hur försäkringsbranschen agerar, vilka strategier och mål de väletablerade bolagen har med sin verksamhet samt lyfta fram tankar kring effektivitet med Internet som medium i denna bransch finner författarna till detta arbete av stort intresse. Syfte: Syftet med studien är att utreda faktorer som ska leda fram till en modell som försäkringsbolag bör ta hänsyn till i sina reklamsatsningar mot privatpersoner på Internet. Avgränsningar: Vi kommer att behandla reklam på Internet. Detta innefattar främst annonsering på Internet, men även företags hemsida. Undersökningen är begränsad till svenska försäkringsbolag som är representerade på Internet. Vi har valt att enbart behandla sakförsäkringar. Genomförande: Vi har intervjuat Internet- och marknadsföringsansvariga på fem försäkringsbolag samt intervjuat fyra Internet- och mediakonsulter för att bredda perspektivet. Resultaten har vi sedan analyserat utifrån de teorier om tjänstemarknadsföring, Internet, relationsmarknadsföring, strategier och effektivitet som presenteras i referensramen. Resultat: Vi har identifierat ett antal faktorer som försäkringsbolag bör ta hänsyn till i sina reklamsatsningar mot privatpersoner på Internet. Dessa faktorer har sammanställts i en implementeringsmodell. Utifrån modellen konstateras att försäkringsbolag bör ha en väl genomtänkt strategi och anpassad organisation innan reklamsatsningen på Internet äger rum. Vidare konstateras att fördelarna med Internet jämfört med övriga medier ska utnyttjas. Samman...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Reklam@Internet : En studie av försäkringsbolags reklamsatsningar på Internet

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2000-01-01]   Reklam@Internet : En studie av försäkringsbolags reklamsatsningar på Internet
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=46619 [2024-04-25]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×