Follow the leader- en studie om föräldrarnas tankar angående köp av språkresor

674 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
SammandragEF är en erfaren språkresearrangör med verksamhet sedan 40 år tillbaka. Marknadsföringen har fokus på, direktreklam som skickas ut till målsman för ett stort antal av Sveriges tonåringar, och via EF: s officiella hemsida på Internet. Verksamheten kommer att expandera framöver i form av juniorresor för att locka yngre resenärer och därmed förlänga kundens livscykel för språkresor och EF: s övriga produkter.I denna uppsats har vi genomfört en undersökning för att ta reda på vad föräldrar anser om EF och vilka faktorer som är viktiga vid valet av språkresearrangör. Ett frågeformulär delades ut till föräldrar som valt att gå på EF: s informationsmöten i Göteborg, Malmö och Stockholm.Det viktigaste under en språkresa anser föräldrarna är inlärning, ledarens kompetens och en rolig upplevelse. EF lyckas i sin marknadsföring kommunicera detta bra till den aktuella målgruppen.Vidare föreslår vi att ett sätt för EF att utveckla sin marknadsföring för att etablera ett föräldraförtroende i högre grad är att marknadsföra ledarna mer. Ledarna bör synas mer och statusen för arbetet höjas genom en högre lön. Genom en utvidgning av utbildningsperspektivet anser vi att EF ska satsa på simundervisning för yngre barn då detta är viktig kunskap.Inlärningen av ett nytt språk ska bli...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Follow the leader- en studie om föräldrarnas tankar angående köp av språkresor

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Follow the leader- en studie om föräldrarnas tankar angående köp av språkresor
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=46868 [2024-05-04]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×