E-handelsodyssé : En studie om konsumenters e-handelsvanor

1037 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
E-handel och Internet har under det senaste decenniet kommit att bli accepterade uttryck i det svenska folkhemmet. Internet används dagligen av majoriteten av befolkningen till vitt skilda uppgifter, allt från att söka information till att utföra bankärenden. E-handel spåddes en lysande framtid i slutet av 1990-talet och utvecklades drastiskt under den tidsperioden. Den utvecklingen har dock stagnerat och idag används den möjligheten av enbart en tredjedel av befolkningen, samtidigt som nästan samtliga svenskar använder Internet varje vecka, antingen på arbetsplatsen eller i hemmet. E-handel erbjuder fördelar som bekvämlighet och lägre pris gentemot traditionell handel. Samtidigt finns det fortfarande problem i form av bl.a. tvivelaktiga garantibestämmelser och det faktum att konsumenten inte kan vara helt säker på att verkligen få den varan hon har beställt. Det faktum att det är betydligt fler människor som använder Internet än som e-handlar ser vi som en möjlighet för att öka intresset för e-handel. Vår uppsats ska studera närmare hur man skulle kunna gå tillväga för att intresset. Vi ska försöka fastslå de variabler som kan öka intresset för e-handel för att med hjälp av dessa undersöka hur man kan öka intresset för e-handel. Vi har även som avsikt att studera om det föreligger någon skillnad mellan kvinnliga och manliga konsumenters intresse för e-handel. Vår metod för att utforska det berörda ämnet är en Internetbaserad enkät som vi skickar ut till en begränsad konsumentgrupp. Slutsatsen vi har kommit fram till är att det saknas viss tillit till e-handel bland våra respondenter. Faktorer som kan råda bot på det är bättre information om e-handel rent generellt och framförallt ang...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: E-handelsodyssé : En studie om konsumenters e-handelsvanor

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   E-handelsodyssé : En studie om konsumenters e-handelsvanor
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=46955 [2024-04-27]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×