Media Channels in a regulated market : A case study of ABSOLUT VODKA

1250 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
It is widely known today that marketing plays an important role for the success of a company. The process of marketing is extremely complicated as it is, thus there are markets where this process is complicated even further. In these regulated markets, factors occur during the launching and marketing of a product that interferes with the marketing activities. In these markets advertisers has to obey to laws and rules on how to advertise their products. One of the most regulated markets today is the one of alcoholic beverages. The two largest consumer countries of alcohol today are the United States and the Republic of China. Even though these countries have some similarities as the two largest consumer markets in the world, laws, regulations and attitude towards alcohol vary greatly between them making the process of penetrating the markets even harder.The purpose with this thesis is to get an understanding of how differences in the choice of media channels in the United States and China can be explained by differences in culture and ways of communication as opposed to legal and ethical restraints.This thesis will be carried out as a case study on ABSOLUT VODKA. The authors have used a qualitative approach to the problem at hand together with structured and unstruc-tured interviews with employees at ABSOLUT VODKA that have knowledge about the American and Chinese market Due to limited contact possibilities the empirical findings will also be based on secondary data.The authors have reached the conclusion that ABSOLUT VODKA has to first of all clearly identify its target group to be able to use the media channels efficiently. The authors believe that differences in media channels between China and the United States can to some extent be explained by differences in culture, communication, regulations and ethics. The concepts that are believed to have most impact are believed to be the ethical and moral consi...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Media Channels in a regulated market : A case study of ABSOLUT VODKA

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Media Channels in a regulated market : A case study of ABSOLUT VODKA
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=47196 [2024-05-15]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×