Have a nice day!

922 visningar
uppladdat: 2003-06-04
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Vi har studerat kundmöten i flygbranschen eftersom det är en industri som efter 11 september drabbats hårt av både rädsla för terrorn och den ihållande lågkonjunkturen. Företag som tidigare har betalat dyra biljetter för att skicka sina chefer runt om i världen, har omvärderat deras tidigare självklara rätt att flyga businessclass. Då dessa mycket lönsamma kunder har minskat i antal står många flygbolag i valet att anpassa sig efter dessa nya förutsättningar eller att gå omkull. I flera andra branscher förekommer invoulantery unpaid labour, vilket innebär att delar av arbetet med att framställa en produkt eller en tjänst utförs av kunden själv, som hos t.ex. IKEA eller McDonald's. Samma principer tillämpas redan inom flygindustrin i samband med exempelvis biljettbokning. Men huruvida liknande tendenser även förekommer vid kundmötena på flygplatsen och hur det i så fall ter sig är något vi har undersökt genom att studera personalens och kundernas beteenden vid kundmöten i denna miljö. I vår avslutande diskussion hädvar vi att så länge kunden uppfattar rutiniserad service som en sämre form av service, kommer den att sträva efter att erhålla en individuellt anpassad service från personalen. Ett problem som måste övervinnas är alltså att övertyga kunden om de fördelar som finns med ett rutiniserat bemötande. Så länge kundens förväntningar inte är kongruenta med vad som faktiskt levereras vid servicemötet kommer den att uppleva kvaliteten i tjänsteprocessen som undermålig. Eftersom kundens förväntningar är en del av dennes verklighet så är personalen ständigt involverad i förhandlingsprocesser i syfte att åstadkomma tillfredsställelse hos kunden. Att redan innan själva kundmötet justera kundens förväntni...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Have a nice day!

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2003-06-04]   Have a nice day!
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=47814 [2024-05-02]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×