Är attityder till reklam kring skönhetsprodukter beroende av självkänsla?

1530 visningar
uppladdat: 2005-05-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Denna undersöknings syfte är att studera om attityden till reklamens två informationstyper skiljer sig åt. De två informationstyperna är individeffekterna och produktegenskaperna. Det var även intressant att se om attityder till reklam för skönhetsprodukter är beroende av självkänslan och om individers attityd till reklam beror på vilket gymnasieprogram de läser. I undersökningen deltog 60 försökspersoner som läser på gymnasiet. Av de 60 deltagarna läser 30 på det naturvetenskapliga programmet och resterande 30 på det samhällsvetenskapliga programmet med inriktningen ekonomi. Undersökningen genomfördes med hjälp av en enkät som bestod av 25 påståenden. Dessa var indelade i en del som gällde attityder och en som gällde självkänsla. Resultatet visade att attityden till reklamens individeffekter var mindre positiv än attityden till reklamens produktegenskaper och att attityd till reklamens individeffekter korrelerade med självkänsla i en negativ riktning. Ju högre självkänsla individen har desto mer negativ attityd har den till individeffekterna. Vidare visades att det inte fanns någon skillnad i attityd till reklamens individeffekter mellan individer som gick p...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Är attityder till reklam kring skönhetsprodukter beroende av självkänsla?

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2005-05-01]   Är attityder till reklam kring skönhetsprodukter beroende av självkänsla?
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=47851 [2024-05-07]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×