Exploring the use of contextual metadata collected during ubiquitous learning activities

599 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Recent development in modern computing has led to a more diverse use of devices within the field of mobility. Many mobile devices of today can, for instance, surf the web and connect to wireless networks, thus gradually merging the wired Internet with the mobile Internet. As mobile devices by design usually have built-in means for creating rich media content, along with the ability to upload these to the Internet, these devices are potential contributors to the already overwhelming content collection residing on the World Wide Web. While interesting initiatives for structuring and filtering content on the World Wide Web exist – often based on various forms of metadata – a unified understanding of individual content is more or less restricted to technical metadata values, such as file size and file format. These kinds of metadata make it impossible to incorporate the purpose of the content when designing applications. Answers to questions such as "why was this content created?" or "in which context was the content created?" would allow for a more specified content filtering tailored to fit the end-users cause. In the opinion of the authors, this kind of understanding would be ideal for content created with mobile devices which purposely are brought into various environments. This is why we in this thesis have investigated in which way descriptions of contexts could be caught, structured and expressed as machine-readable semantics.In order to limit the scope of our work we developed a system which mirrored the context of ubiquitous learning activities to a database. Whenever rich media content was created within these activities, the system associated that particular content to its context. The system was tested during live trials in order to gather reliable and “real” contextual data leading to the transition to semantics by generating Rich Document Format documents from the contents of the database. The outcome of our efforts was a fully-functional system able to capture contexts of pre-defined ubiquitous learning activities and transforming these into machine-readab...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Exploring the use of contextual metadata collected during ubiquitous learning activities

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Exploring the use of contextual metadata collected during ubiquitous learning activities
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=48646 [2024-05-12]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×